להתחברות

הפלות | עמוד דיון

תקציר

הפלות

התערבות בגוף אישה בהריון - מותרת או לא?

סיכום ביניים

האם במקרה בו אישה נכנסה להריון לא רצוי יש זכות על גופה והיא יכולה לעשות בו כרצונה או שלעובר זכות קיום והפסקת ההריון נחשבת לרצח?

הדיון המורחב

x

לפי דעתי אישה לא צריכה לעשות הפלה מפני שלתינוק חיים משלו ואם היא לא רוצה בו שתשלח אותו לאימוץ ולא להפילו.

עומרי ארבלי

עמית מנור

אוריאן אמדו

7 תגובות
  • אוריאן אמדו

  • עומרי שפיגל

  • רז ליברוב

  • ראיה-לסתור

    אוריאן אמדו

  • ראיה-לסתור

    עומרי שפיגל

  • ראיה-לתמוך

    רז ליברוב

  • תשובה

    אוריאן אמדו

תגובות אחרונות

user profile image
אוריאן אמדו
1.06.2017 14:40

גם אם העובר יימסר לאימוץ, האמא הביולוגית תצטרך להמשיך בחייה בידיעה שהילד\ה יגדלו רחוק ממנה, מבלי קשר וחוסר ידיעה בחייו\ה. אך אולי באמת יש אפשרויות אחרות חוץ מהפלה, אך עדיין זה נתון לשיקול האמא בלבד. כי בסך הכל זה חייה.

user profile image
רז ליברוב
1.06.2017 14:37

אני תומך בעמדתך עומרי, יש עוד אפשרויות חוץ מהפלה, למה להרוג חיי אדם אם יש אפשרויות אחרות? אין שום סיבה. יש אפשרויות שהם לטובת האישה ולטובת העובר. הרג הוא לא לטובת אף אחד.

user profile image
עומרי שפיגל
1.06.2017 14:31

הפלת העובר משמעותה עקירת חיי אדם, ולא משנה באיזה שלב הוא בחייו (גם אם ברחם). יש אפשרויות אחרות חוץ מהפלה, כמו למסור לאימוץ.. בו העובר לא ימות ויימסר למשפחה נזקקת שאכן רוצה לגדל ילד. אני נשאר בדעתי שאין לעשות הפלה.

user profile image
אוריאן אמדו
1.06.2017 14:27

אני לא מסכימה שהפלה זה רצח, לעובר אין יכולת חשיבה, או הרגשה. ואם האם לא מוכנה או רוצה לגדל את העובר, אז כך יהיה. עדיף לעשות הפלה מאשר שהעובר יגדל בבית לא אוהב… בנוסף, יש מצבים מסוימים בהם מדינת ישראל מאשרת הפלות, וזה אינו נחשב לרצח. כמו אם ההריון נוצר מתחת לגיל 17, אם יש סכנה לחיי האישה, אם העובר בעל מום או נכות.. תנאים אלו מגבילים את האישה להפלה. אם למשל האישה פשוט אינה מוכנה לגדל ילד והיא רוצה לעשות את זה בדעה צלולה, יש להותיר לה לעשות הפלה.

user profile image
רז ליברוב
1.06.2017 14:17

אני מסכים עם עומרי שלעשות הפלה זה כמו רצח וכמו שידעו רצח זה העברת על החוק

user profile image
עומרי שפיגל
1.06.2017 14:12

עומרי ורז נגד הפלה. אנחנו מסכימים עם הבלוג של יצחק שחר מכיוון שהפלה נחשב לרצח בגלל שאתה עושה הפלה אתה הורג דבר מדהים שגודל בתוך דבר שאשנה לך את החיים, בן אדם שגודל להיות מישהוא או מישהיא חשוב\ה פשוט ככה נעלם מהחיים זה נחשב לרצח בן אדם וכמו שידעו רצח הוא דבר שאסור לעשות והוא נגד החוק במדינת ישראל אז זה נחשב להעברת חוק.

user profile image
אוריאן אמדו
1.06.2017 13:45

אוריאן והילי בעד הפלה. אנו מסכימות עם "אתר Ynet", בכך שלאישה יש זכות על גופה. וההחלטה אם לעשות הפלה או לא תלויה בעיקר בה אך לא רק. יש להתחשב גם באב העובר, כלומר, האם הוא תומך בגידול הילד או מסרב? ואם הוא מסרב אז האם האם מסוגלת לגדל את העובר לבדה? יש גם להתחשב בתנאי גידול העובר, במצב הכלכלי והנפשי של האישה. אם האם יודעת שאינה מסוגלת לתת לעובר תנאי חיים מספקים. זה בהחלט עמדה שצריך לשקול בהחלטה להפלה או לא.

user profile image
אוריאן אמדו
1.06.2017 13:36
מקורות מודרניים: 1. לפי האתר "מדברות מהבטן"- בחירת ההפלה תלויה ברצון האמא, כלומר הריון זה אחד הדברים המפחידים שיש, זה דבר שגודל בתוך הגוף למשך 9 חודשים ויוצא להיות אחד הדברים שאתה הכי אוהב בעולם. לגדל ילד זו אחראיות ענקית תדמיינו את זה כמו נישואים זו אחראיות ענקית ויש את הריבים שלכם אבל אם מתגרשים אפשר לשכוח אחד מהשני וללכת כל אחד בדרך שלו עם ילדים זה אחרת אתה לא יכול פשוט לנטוש ילד שמחפש בית חם ואהבה בגלל זה לידה זה דבר שמחזיק אחראיות וצריכים להיות מוכנים להישאר לצד הילד ותמיד לאהוב אותו לא משנה מה. אך אם העובר יודעת שלא תוכל לשאת באחריות של גידול ילד, יש לה את הזכות לעשות הפלה. למשל, אם אישה נכנסה להריון לא מכוון (בטעות), ואינה מוכנה לגידול ילד, לטובת הילד צריך לעשות הפלה. 2. על פי "הבלוג של יצחק שחר", אסור לעשות הפלה מכיוון זה נחשב לרצח. למשל, אם הורים הורגים את הילד שלהם- זה נחשב לרצח. אז גם אם ההורים בוחרים לעשות הפלה – הם רוצחים את הילד שלהם. העובר הוא תינוק לכל דבר, עם נשמה, והריגתו היא אותו הדבר בין אם זה בתוך הרחם לבין אם זה מחוץ לרחם. 3. על פי "אתר Ynet", מותר לעשות הפלה מכיוון שלאישה יש זכות על גופה, אם באותה תקופה שהאישה נכנסה להריון, ואינה רוצה להמשיך בו- יש לה כל זכות להפסיקו. מבלי להתחשב בבן הזוג.  וכמו כן, אם האישה כן רוצה להמשיך בהריון, היא תמשיך. לא צריך שום גורם שיעצור אישה מלהחליט את ההחלטה זאת.
user profile image
עמית מנור
22.05.2017 9:24

אני לא מסכים עם טענותיו של עומרי מכיוון שיש מצבים בהם עדיף שלא לגדל ילד ואלו סיטואציות קשות בחיים כגון מחלות קשות סבל והילד נולד מן האישה ולכן האישה יכולה להתנהל איך שהיא חושבת שיהיה הכי טוב לה ולילד

user profile image
עומרי ארבלי
1.03.2017 15:02

לפי דעתי אישה לא צריכה לעשות הפלה מפני שלתינוק חיים משלו
ואם היא לא רוצה בו שתשלח אותו לאימוץ ולא להפילו.

מקורות אחרונים