להתחברות

עונש מוות – בנות | עמוד דיון

תקציר

עונש מוות – בנות

האם עונש מוות מנוגד לרעיון עליונות חיי אדם?

נגד עונש מוות

נגד עונש מוות

1) בתנך כתוב "אל תרצח".
2)  אין לנו זכות לקחת חיי אדם גם אם רצח בדם קר.
3) בכל אדם יש פוטנציאל לאנושות שלמה.
4) עונש מוות מונע מאנשים להשתנות ולשנות את דרכם וגישתם , משום שאם רצח ורוצה לכפר על מעשהו
אנחנו נגד עונש מוות משום שכתוב בתנך " אל תרצח" מכיוון שאין לאף אדם סמכות לקבוע מי יחיה ומי לא.
עונש מוות מונע מאנשים לכפר על מעשיהם בדרכים שונות,
בעד עונש מוות

בעד עונש מוות

צריך לנקוט בעונש מוות במקרים מסוימים, כמו במקרי רצח ובגידה במדינה.
עונש מוות ימנע מהפושע לבצע את הפשע הזה או כל פשע אחר בעתיד.
בנוסף, העונש ירתיע מפושעים פוטנציאלים לבצע את הפשע הזה- בגלל העונש.
אדם שלקח חיים לאדם אחר- לא מגיעה לו זכות לחיות.

סיכום ביניים

האם יש מקרים בהם עונש מוות זה עונש לגיטימי או שחיי אדם הם מעל הכל?

הדיון המורחב

x

אני ועדן מתנגדות לעונש מוות ישראל.

ויקטוריה סלניקוב

x

אני ומאי תומכות בנקיטת עונש מוות בישראל.

רותם זיסו

x

לדעתי צריך למנוע את עונש את המוות, מפני שבמקרה ויש טעות בבית המשפט, ומי שנקבע אשם הוא בעצם זכאי, אין אפשרות ל"החזיר את הגלגל אחורה" ולערער על העונש. למשל, בן אדם שהואשם ברצח, ובית המשפט קבע כי הוא אכן ביצע את הרצח אך בעצם הוא זכאי, וכבר עבר את העונש, אי אפשר להחזיר אותו לחיים.

בנוסף, קשה לקבוע לאיזה מעשים מגיע עונש מוות ולאיזה לא, וקשה לשים גבול לעונש.

עדן ליכטנשטיין

4 תגובות
  • x

    אני מחזקת את הטענה של עדן, משום שאנחנו לא יכולים להחליט את מי להשאיר בחיים ואת מי להרוג.בנוסף, עונש מוות מונע מאנשים לכפר על מעשיהם ולזכות לזדמנות שניה.

    ויקטוריה סלניקוב

  • x

    מערכת המשפט שלנו הוגנת וחזקה, לא מאשימים אדם ללא ראיות. אם יש מספיק ראיות שאדם לקח חיים, מגיע לחיים שלו להילקח- כמו שנכתב בבראשית פרק ט׳.

    רותם זיסו

  • x

    כל אדם הוא עולם ומלואו, לכן אסור לקבוע עונש מוות.

    כמו שאומרים: ״כל ההורג אדם, כאילו הרג שושלת שלמה״, לכן כל עונש מוות שנקבע ומתבצע- כאילו הרגו שושלת שלמה.

    עדן ליכטנשטיין

  • x

    אבל אם אדם יקח חיים מאדם אחר, הוא מאבד את הזכות שלו לחיים משל עצמו, מפני שהוא החליט לקחת חיים מאדם אחר חף מפשע. איו הצדקה למעשה כזה.

    רותם זיסו

x

אני מצדיקה עונש מוות ממגוון סיבות:

ראשית,בדרך כלל עונש מוות ניתן לאנשים שעשו פשע חמור ביותר שבדרך כלל מעורב ברצח של מספר אנשים בכוונת תחילה ובדרך כלל הפשע כה מזעזע שהוא מחייב עונש מוות.

לדעתי לפושעים כמוהם מגיע למות בגלל שהם בדרך כלל אנשים לא שפויים בעליל והם לא יתרמו לעולם אלה רק יהרסו אותו ולאנשים כאלה לא מגיע לחיות.

מאי קסטנבוים

5 תגובות
  • x

    מאי, אני מחזקת את הטענה שלך. אם לא יענישו את הרוצחים והמחבלים בעונש מוות, הם מסכנים חיי אדם נוספים.

    רותם זיסו

  • x

    לפי התלמוד הבבלי, מסכת מכות, דף ז׳, עמוד א׳: סנהדרין הקובע עונש מוות פעם בשבע שנים נחשבת חובלית, קיצונית ואכזרית.

    רבי אלעזר בן עזריה שאם כבר קובעים עונש מוות, יש לעשות זאת אחת לשבעים שנה.

    רבי טרפון ורבי עקיבא היו אומרים שאילו הם היו חלק מהסנהדרין, הם לעולם לא היו קובעים עונש מוות.

    עדן ליכטנשטיין

  • x

    עדן, לא הגבלנו את מספר עונשי המוות. אבל, יש במקרים קיצוניים לנקוט בעונש מוות. כמו כן, הזמנים השתנו, וכיום יש יותר מקרי רצח ופיגועי טרור.

    רותם זיסו

  • x

    רותם, יש עוד דרכים למנוע מאדם לסכן חיי אדם אחר. בזמנינו, יש בתי כלא ומאסרי בית ועוד דרכים למנוע מאנשים לסכן חיי אדם אחר.

     

    עדן ליכטנשטיין

  • x

    עדן, אפשר לשחרר את הפושעים בערבות, ואם לא, הם יכולים לברוח מהארץ.

    רותם זיסו

x

בעד

 

1. עונש מוות הוא הליך חוקי במדינות נאורות רבות. אם גם אנחנו נעשה בו שימוש, זה יהיה לגיטימי לחלוטין.

2. "בית הספר לטרור" על-ידי המומחים והמנוסים, המוגש חינם לאסירים הצעירים בחסות השב"ס – ייסגר.

ויקטוריה סלניקוב

x

נגד

1. עונש מוות אינו מרתיע – שלא ירתיע. נניח שהטיעון נכון (הגם שלא הוכח) ונסתדר היטב גם בלעדיו.

2. המגמה הנאורה היא נגד עונש מוות – מגמה היא קונספציה, קונספציות יכולות להיות שגויות. בדיוק מסיבה זו אנו מעמידים אותה לבחינה.

 

ויקטוריה סלניקוב

x

הגענו להסכמה שיש לאשר את עונש המוות בישראל.

עדן ליכטנשטיין

תגובות אחרונות

user profile image
ויקטוריה סלניקוב
1.06.2017 10:43
נגד
1. עונש מוות אינו מרתיע – שלא ירתיע. נניח שהטיעון נכון (הגם שלא הוכח) ונסתדר היטב גם בלעדיו.
2. המגמה הנאורה היא נגד עונש מוות – מגמה היא קונספציה, קונספציות יכולות להיות שגויות.
בדיוק מסיבה זו אנו מעמידים אותה לבחינה.

 

user profile image
ויקטוריה סלניקוב
1.06.2017 10:42

בעד
 1. עונש מוות הוא הליך חוקי במדינות נאורות רבות. אם גם אנחנו נעשה בו שימוש, זה יהיה לגיטימי לחלוטין.
2. "בית הספר לטרור" על-ידי המומחים והמנוסים, המוגש חינם לאסירים הצעירים בחסות השב"ס – ייסגר.

user profile image
עדן ליכטנשטיין
1.06.2017 22:39

הגענו להסכמה שיש לאשר את עונש המוות בישראל.

user profile image
רותם זיסו
31.05.2017 16:24

אבל אם אדם יקח חיים מאדם אחר,
הוא מאבד את הזכות שלו לחיים משל עצמו,
מפני שהוא החליט לקחת חיים מאדם אחר חף מפשע.
איו הצדקה למעשה כזה.

user profile image
רותם זיסו
31.05.2017 16:21

עדן, לא הגבלנו את מספר עונשי המוות.
אבל, יש במקרים קיצוניים לנקוט בעונש מוות.
כמו כן, הזמנים השתנו, וכיום יש יותר מקרי רצח ופיגועי טרור.

user profile image
רותם זיסו
31.05.2017 16:19

עדן, אפשר לשחרר את הפושעים בערבות, ואם לא, הם יכולים לברוח מהארץ.

user profile image
עדן ליכטנשטיין
29.05.2017 9:28

רותם, יש עוד דרכים למנוע מאדם לסכן חיי אדם אחר.
בזמנינו, יש בתי כלא ומאסרי בית ועוד דרכים למנוע מאנשים לסכן חיי אדם אחר.

 

user profile image
עדן ליכטנשטיין
29.05.2017 9:20

כל אדם הוא עולם ומלואו, לכן אסור לקבוע עונש מוות.
כמו שאומרים: ״כל ההורג אדם, כאילו הרג שושלת שלמה״,
לכן כל עונש מוות שנקבע ומתבצע- כאילו הרגו שושלת שלמה.

user profile image
ויקטוריה סלניקוב
27.05.2017 9:13

אני מחזקת את הטענה של עדן,
משום שאנחנו לא יכולים להחליט את מי להשאיר בחיים ואת מי להרוג.
בנוסף, עונש מוות מונע מאנשים לכפר על מעשיהם ולזכות לזדמנות שניה.

user profile image
עדן ליכטנשטיין
29.05.2017 9:09

לפי התלמוד הבבלי, מסכת מכות, דף ז׳, עמוד א׳:
סנהדרין הקובע עונש מוות פעם בשבע שנים נחשבת חובלית, קיצונית ואכזרית.
רבי אלעזר בן עזריה שאם כבר קובעים עונש מוות, יש לעשות זאת אחת לשבעים שנה.
רבי טרפון ורבי עקיבא היו אומרים שאילו הם היו חלק מהסנהדרין, הם לעולם לא היו קובעים עונש מוות.

מקורות אחרונים