עונש מוות – בנות | עמוד דיון
תקציר
עונש מוות – בנות
האם עונש מוות מנוגד לרעיון עליונות חיי אדם?
בעד עונש מוות
צריך לנקוט בעונש מוות במקרים מסוימים, כמו במקרי רצח ובגידה במדינה.
עונש מוות ימנע מהפושע לבצע את הפשע הזה או כל פשע אחר בעתיד.
בנוסף, העונש ירתיע מפושעים פוטנציאלים לבצע את הפשע הזה- בגלל העונש.
אדם שלקח חיים לאדם אחר- לא מגיעה לו זכות לחיות.
סיכום ביניים
האם יש מקרים בהם עונש מוות זה עונש לגיטימי או שחיי אדם הם מעל הכל?
הדיון המורחב
לדעתי צריך למנוע את עונש את המוות, מפני שבמקרה ויש טעות בבית המשפט, ומי שנקבע אשם הוא בעצם זכאי, אין אפשרות ל"החזיר את הגלגל אחורה" ולערער על העונש. למשל, בן אדם שהואשם ברצח, ובית המשפט קבע כי הוא אכן ביצע את הרצח אך בעצם הוא זכאי, וכבר עבר את העונש, אי אפשר להחזיר אותו לחיים.
בנוסף, קשה לקבוע לאיזה מעשים מגיע עונש מוות ולאיזה לא, וקשה לשים גבול לעונש.
אני מצדיקה עונש מוות ממגוון סיבות:
ראשית,בדרך כלל עונש מוות ניתן לאנשים שעשו פשע חמור ביותר שבדרך כלל מעורב ברצח של מספר אנשים בכוונת תחילה ובדרך כלל הפשע כה מזעזע שהוא מחייב עונש מוות.
לדעתי לפושעים כמוהם מגיע למות בגלל שהם בדרך כלל אנשים לא שפויים בעליל והם לא יתרמו לעולם אלה רק יהרסו אותו ולאנשים כאלה לא מגיע לחיות.
אני מחזקת את הטענה של עדן, משום שאנחנו לא יכולים להחליט את מי להשאיר בחיים ואת מי להרוג.בנוסף, עונש מוות מונע מאנשים לכפר על מעשיהם ולזכות לזדמנות שניה.
ויקטוריה סלניקוב
אני מחזקת את הטענה של עדן,
משום שאנחנו לא יכולים להחליט את מי להשאיר בחיים ואת מי להרוג.
בנוסף, עונש מוות מונע מאנשים לכפר על מעשיהם ולזכות לזדמנות שניה.
מערכת המשפט שלנו הוגנת וחזקה, לא מאשימים אדם ללא ראיות. אם יש מספיק ראיות שאדם לקח חיים, מגיע לחיים שלו להילקח- כמו שנכתב בבראשית פרק ט׳.
רותם זיסו
מערכת המשפט שלנו הוגנת וחזקה,
לא מאשימים אדם ללא ראיות.
אם יש מספיק ראיות שאדם לקח חיים,
מגיע לחיים שלו להילקח- כמו שנכתב בבראשית פרק ט׳.
כל אדם הוא עולם ומלואו, לכן אסור לקבוע עונש מוות.
כמו שאומרים: ״כל ההורג אדם, כאילו הרג שושלת שלמה״, לכן כל עונש מוות שנקבע ומתבצע- כאילו הרגו שושלת שלמה.
עדן ליכטנשטיין
כל אדם הוא עולם ומלואו, לכן אסור לקבוע עונש מוות.
כמו שאומרים: ״כל ההורג אדם, כאילו הרג שושלת שלמה״,
לכן כל עונש מוות שנקבע ומתבצע- כאילו הרגו שושלת שלמה.
אבל אם אדם יקח חיים מאדם אחר, הוא מאבד את הזכות שלו לחיים משל עצמו, מפני שהוא החליט לקחת חיים מאדם אחר חף מפשע. איו הצדקה למעשה כזה.
רותם זיסו
אבל אם אדם יקח חיים מאדם אחר,
הוא מאבד את הזכות שלו לחיים משל עצמו,
מפני שהוא החליט לקחת חיים מאדם אחר חף מפשע.
איו הצדקה למעשה כזה.