להתחברות

פתיחה

sources

תמצית

האם צריך להתאים עצמנו לנורמה או מודל היופי המקובל או שצריך להתעלם ממנו ולהתייחס רק לאופי?

הדיון הערוך

  • עמית כץ

    "יופי מול אופי" הוא נושא שנוי במחלוקת. כיום, בחברה שלנו, אנשים נוהגים להביט על מראהו החיצוני של האדם, ולשפוט על… "יופי מול אופי" הוא נושא שנוי במחלוקת. כיום, בחברה שלנו, אנשים נוהגים להביט על מראהו החיצוני של האדם, ולשפוט על פיו- מנקודת מבטי זוהי תכונה שלילית אצל בני האדם, ואף שטחית. בנוסף, חשוב להדגיש כי "היופי" הבא לידי ביטוי בחברה שלנו הוא בעיקר בפרסומות, אתרים חברתיים, כתבות וכו' - בו מוצגים נשים וגברים באופן גס, חושפני- שמטרתם היא לשווק מוצר מסויים, ולכן החברה מגדירה את היופי כחלק חשוב מחיי היום יום שלנו- כך הורגלנו. לדעתי, האופי קודם ליופי, למרות כל הלחצים החברתיים שהחברה מפעילה, כיוון שתכונות האדם, יחסו לזולת, הכבוד שמפגין כלפיי חוץ- הן אלו שקובעות: "אל תסתכל בקנקן אל מה שיש בתוכו"- פשוטו כמשמעו, כך כל אדם צריך לפעול כאשר פוגש אדם אחר, אדם צריף להבדיל בין העיקר לתפל- העיקר הוא האופי . יתירה מזאת, יופי הוא דבר חולף, ואופיו של האדם הוא נטוע בשורשיו, ונשאר במקומו. הערך הבא לידי ביטוי בעמדתי הוא- יחס לזולת, טוב לב, הערכה, מודל לחיקוי (אדם הרואה את הטוב באדם), לא לשפוט, כבוד האדם. (צפיה בדעה במקור)
  • מאי כהן

    סיפור 1: בסיפור מסופר על בן שקיצר את שערו הארוך והיפה. כשראה אותו אביו שאל אותו למה עשה זאת. הבן… סיפור 1: בסיפור מסופר על בן שקיצר את שערו הארוך והיפה. כשראה אותו אביו שאל אותו למה עשה זאת. הבן ענה לו שכשאר הוא רעה צאן הוא הלך מלא מים במעיין, וכשהביט במים ראו עצמו והתגלה אליו היצר הרע שלווביקש לסלקו מהעולם. הבן התעצבן וקרא ליצר הרע רשע ואמר שאגלח אותו מהעולם. האב היה גאה בילדו וביקש שירבו נזירים ונזירות כמוהו בישראל. הדילמה: א.האם להישאר מי שאתה ב.האם לשנות את עצמך בגלל דעת אחרים. (צפיה בדעה במקור)
  • מאי כהן

    סיפור 2: בבנה של הנימפה הכחולה,נרקיס,התאהבו רבים,גם זכרים וגם נקבות. אבל הוא דחה את כולם. בין האוהבים שלו הייתה הנימפה… סיפור 2: בבנה של הנימפה הכחולה,נרקיס,התאהבו רבים,גם זכרים וגם נקבות. אבל הוא דחה את כולם. בין האוהבים שלו הייתה הנימפה אקו, אשר לא יכלה להשתמש בקולה אלא רק לחזור עלדברי אחרים. יום אחד חשבה הנימפה שכבר התמזל מזלה. כאשר צעק הנרקיס לחבריו ביער:"יש שם מישהו" היאהשיבה בהתלהבות "מישהו". הנרקיס הופתע כי לא ראה דבר. ולאחר שקרא הנרקיס "בוא" יצאה הנימפה בשמחהופרסה זרועתיו לקראתו. הנרקיס הדף אותה בגסות ואמר שהוא מעדיף למות קודם לפני שהוא יתן לה שליטה עליו. הנרקיס המשיך את דרכו בבוז לאהבה. לבסוף אחד מאוהביו שלח תפילה אכזרית לאלים שיתנקמו בו. יום אחד הגיע הנרקיס לנחל צלול והטיל את עצמו מותש כלפי המים. הוא הבחין בדמותו והתאהב אף הוא בעצמו. עכשיו הוא הבין מדוע כל הסובבים אותו התאהבו בו ומדוע הם סבלו בגללו. ומרוב הקושי להתבונן בעצמו הוא החליט שרק המוות יכול לגאול אותו. וכך היה..הנרקיס מת על שפת הנחל.   דילמה: א. האם להתנהג על אנשים בצורה לא יפה בגלל המראה שלך. ב.האם לא ליחס יחס למראה כגורם משפיע על שיחה עם בני אדם. (צפיה בדעה במקור)
  • מאי כהן

    מקור מודרני: מה יותר חשוב- יופי או אופי? זוהי אחת מהשאלות הנשאלות ביותר בתחום הזוגיות. והתשובה? תלוי את מי שואלים.… מקור מודרני: מה יותר חשוב- יופי או אופי? זוהי אחת מהשאלות הנשאלות ביותר בתחום הזוגיות. והתשובה? תלוי את מי שואלים. ראשית יש להבחין בין נשים לגברים בסוגיה הזו. נתחיל בנשים: אם חשבתם שהן שמות את המראה החיצוני במקום גבוה ברשימת הקריטריונים החשובים שלהן בבחירת בן זוג – טעות בידכם. בקרב גברים זה נכון: המראה החיצוני תופס אצלם חלק מרכזי בבחירת בת הזוג, וכמה שהיא יפה יותר – יותר טוב. אצל נשים יופי הוא גם פרמטר חשוב, אך לא מופיע בראש סדר העדיפויות אלא נהפוך הוא – לעיתים זה זאת אפילו בעיה כשהגבר נראה יותר מדי טוב. ע"פ הכתבה ישנם שני סוגים של אנשים-נשים וגברים: א.לנשים אכפת יותר מהאופי ב.לגברים אכפת יותר מהיופי (צפיה בדעה במקור)
  • מאי כהן

    כשאני מראה לבחורות תמונה הן אומרת ש"אני לא הטעם שלה", אופי או יופי? אני בן 24. יש לי שאלה שאני… כשאני מראה לבחורות תמונה הן אומרת ש"אני לא הטעם שלה", אופי או יופי? אני בן 24. יש לי שאלה שאני מתלבט בה כבר זמן רב. כל פעם שאני שואל בחורה מה יותר חשוב לך בבן זוג, אופי או יופי, היא עונה שאופי. בסוף אני מראה לה את התמונה שלי והיא אומרת לי ש"אני לא הטעם שלה". אז אני לא מבין, מה חשוב לבחורות יותר? אופי או יופי? הדילמה: א.האם אדם שאומר שאופי יותר חשוב משקר משום שלא נעים לו להגיד אחרת? (צפיה בדעה במקור)
  • שיר מלר

    הדילמה הכללית: האם לשנות מראה חיצוני בגלל דעות של אנשים? האם לעשות שינויים דרסטיים בעקבות לחץ חברתי מהסביבה לגבי המראה… הדילמה הכללית: האם לשנות מראה חיצוני בגלל דעות של אנשים? האם לעשות שינויים דרסטיים בעקבות לחץ חברתי מהסביבה לגבי המראה של האדם למרות חוסר רצונו בכך? ערכים מתנגשים: התאמה לסביבה - להקשיב לעצמך חשיבות מראה חיצוני - חוסר אכפתיות מהמראה החיצוני+עמידה על שלי (צפיה בדעה במקור)
  • עמית קורן

    "יופי מול אופי" הוא נושא שנוי במחלוקת. כיום, בחברה שלנו, אנשים נוהגים להביט על מראהו החיצוני של האדם, ולשפוט על… "יופי מול אופי" הוא נושא שנוי במחלוקת. כיום, בחברה שלנו, אנשים נוהגים להביט על מראהו החיצוני של האדם, ולשפוט על פיו- מנקודת מבטי זוהי תכונה שלילית אצל בני האדם, ואף שטחית. בנוסף, חשוב להדגיש כי "היופי" הבא לידי ביטוי בחברה שלנו הוא בעיקר בפרסומות, אתרים חברתיים, כתבות וכו' – בו מוצגים נשים וגברים באופן גס, חושפני- שמטרתם היא לשווק מוצר מסויים, ולכן החברה מגדירה את היופי כחלק חשוב מחיי היום יום שלנו- כך הורגלנו. לדעתי, האופי קודם ליופי, למרות כל הלחצים החברתיים שהחברה מפעילה, כיוון שתכונות האדם, יחסו לזולת, הכבוד שמפגין כלפיי חוץ- הן אלו שקובעות: "אל תסתכל בקנקן אל מה שיש בתוכו"- פשוטו כמשמעו, כך כל אדם צריך לפעול כאשר פוגש אדם אחר, אדם צריך להבדיל בין העיקר לתפל- העיקר הוא האופי . יתירה מזאת, יופי הוא דבר חולף, ואופיו של האדם הוא נטוע בשורשיו, ונשאר במקומו. אדם לא צריך לשנות את מראהו החיצוני, רק בגלל שאנשים חושבים עליו דברים כאלה ואחרים, ולהיכנע ללחץ החברתי שהחברה מפעילה. אדם צריך לעשות מה שטוב לו, ולא לפעול עפ"י הנורמות הנהוגות רק בגלל שכך נקבע- מי קבע את הנורמה? מי אמר שככה צריך להיראות? . אם ברצונו של אדם לפעול עפ"י מה שהחברה קובעת וטוענת שכך צריך להיות , ברשותו של אדם לייחס חשיבות רבה לנושא, ולהיראות בהתאם . הערך הבא לידי ביטוי בעמדתי הוא- יחס לזולת, טוב לב, הערכה, מודל לחיקוי (אדם הרואה את הטוב באדם), לא לשפוט, כבוד האדם. (צפיה בדעה במקור)
  • שיר מלר

    מקור 3: מקור זה מספר על הלל- הלל היה נשיא, החכם הגדול, הרב הגדול באותה התקופה. יום אחד חד מתלמידיו… מקור 3: מקור זה מספר על הלל- הלל היה נשיא, החכם הגדול, הרב הגדול באותה התקופה. יום אחד חד מתלמידיו החליט שהוא רוצה ללמוד ממנו ולעשות מצווה. הלל שואל אותו איזו מצווה הוא רוצה לעשות? התלמיד עונה שהוא הולך לבית המרחץ (להתקלח). (כולם ציפו שהתלמיד יענה שילך לאסוף צדקה, ללמוד תורה וכו'). התלמיד אומר: כמו שיש את הפסל של הקיסר, שיש אדם שאחראי לשטוף אותו ולנקות אותו כדי שיראה מכובד, ככה האדם הוא כמו פסל של אלוהים כי בעצם זו הדמות של ה' בעולם. לכן יש חשיבות לשמור על יופי האדם( אם האדם נראה מכובד זה נותן כבוד לה'). בעצם מה שהתלמיד אומר זה שליופי יש ערך בפני עצמו, צריך לשמור על המראה החיצוני כי זה מה שמכבד את האדם ובעצם את ה'. (צפיה בדעה במקור)
  • שיר מלר

    http://www.mako.co.il/women-fitness/Article-24da76c8adfce41006.htm?partner=tagit http://www.mako.co.il/women-fitness/Article-24da76c8adfce41006.htm?partner=tagit (צפיה בדעה במקור)
  • מאי כהן

    דילמה כללית-תיקון: האם לפסול בן אדם ולהעניק לו "סטיגמה" בגלל מראהו החיצוני, ללא קשר לאופי שלו. לדוגמא: האם לקבל אדם… דילמה כללית-תיקון: האם לפסול בן אדם ולהעניק לו "סטיגמה" בגלל מראהו החיצוני, ללא קשר לאופי שלו. לדוגמא: האם לקבל אדם לעבודה אל אף שהוא מכוער או בעל פגמים כלשהם במראה החיצוני שלו. (צפיה בדעה במקור)
  • מאי כהן

    סיפור 1-תיקון: לפני שנים היה ילד בעל שער ארוך ויפה אשר יופיו היה מושך את כל הסובבים אותו. יום אחד… סיפור 1-תיקון: לפני שנים היה ילד בעל שער ארוך ויפה אשר יופיו היה מושך את כל הסובבים אותו. יום אחד כאשר הלך לראות את הצאן שלו ושאב מים מהבאר,התגלה יופיו אל מול עיניו, הנער שלא היה מודה ליופי שלו התפלא כשהבחין במים,והבין את הקושי שעומד בפני הסובבים אותו, עקב המראה שלו. הנער החליט כי הוא הולך להוריד את שערו הארוך והיפה,ואכן כך הוא עשה. שראה אביו את המעשה שעשה בנו התפלא והאב ושאל את בנו מדוע עשה זאת. הבן הסביר לו את מה שהתרחש בבאר, והאב שהבין את בנו, איחל לו שירבו אנשים כמוהו בעולם.   הדילמה: 1.לעשות שינוי במראה החיצוני בגלל השפעה על הסובבים אותך 2.לא לעשות שינוי במראה ולהישאר מי שאתה למרות דעות הכלל.   (צפיה בדעה במקור)

מקורות עיקריים