Login

Synopsis

חיי חשובים משל אחר

חיי חשובים משל אחר

להציל את עצמי ולא את האחר הכוונה להתעלם מחיים של אחר

 

חיי האחר חשובים כשלי

חיי האחר חשובים כשלי

להציל את עצמי ולהציל את חיי האחר תוך סיכון עצמי

חיי האחר חשובים יותר משלי

חיי האחר חשובים יותר משלי

להציל את חיי האחר אפילו אם מדובר בסיכון עצמי

sources

Summary

האם צריך לסייע לאדם שנמצא בסכנה תוך סיכון עצמי?

The Edited Issue

  • אור אלמליח

    עמדות עיקריות: 1. חיי חשובים משל אחר- להציל את עצמי ולא את האחר הכוונה להתעלם מחיים של אחר 2. חיי… עמדות עיקריות: 1. חיי חשובים משל אחר- להציל את עצמי ולא את האחר הכוונה להתעלם מחיים של אחר 2. חיי האחר חשובים כשלי- להציל את עצמי ולהציל את חיי האחר תוך סיכון עצמי 3. חיי האחר חשובים יותר משלי- להציל את חיי האחר אפילו אם מדובר בסיכון עצמי (צפיה בדעה במקור)
  • בר שוברט

    לדעתי כאשר חייו של אדם נמצאים בסכנה, לא משנה מה מוצאו, או דתו, חובה לעזור לו ולהציל אותו כי חיי… לדעתי כאשר חייו של אדם נמצאים בסכנה, לא משנה מה מוצאו, או דתו, חובה לעזור לו ולהציל אותו כי חיי אדם הם מעל הכל וכולנו שווים בסך הכל. (צפיה בדעה במקור)
  • שירן קדרון

    עמדה נוספת שלא חשבו עליה - יש להציל כל חייו של אדם בסכנה ללא קשר לדת, מין, מוצא וכו' אלא… עמדה נוספת שלא חשבו עליה - יש להציל כל חייו של אדם בסכנה ללא קשר לדת, מין, מוצא וכו' אלא אם כן הוא אדם שפגע בצורה כזו או אחרת באנשים\חיות\בסביבה בכוונה תחילה   (צפיה בדעה במקור)
  • אור אלמליח

    לדעתי לא צריך לסייע לאדם שנמצא בסכנה תוך כדי סיכון עצמי מכיוון שחייל קודמים לחייך חברך. לדוגמה עם הסיפור של… לדעתי לא צריך לסייע לאדם שנמצא בסכנה תוך כדי סיכון עצמי מכיוון שחייל קודמים לחייך חברך. לדוגמה עם הסיפור של שתיים מהלכים במדבר עמדתו של רבי עקיבא. בנוסף אם תציל את עצמך קודם כך תוכל להציל את האחר בצורה טובה יותר וחיונית לדוגמה כאשר יש בעיה במטוס הנוהל הוא לשים על עצמך קודם מסכת חמצן ולאחר מכן לילדך.   (צפיה בדעה במקור)

Main Sources