בהיות האדם חשוב במראהו וטוב במעשיו
ימצא חן ושכל טוב בכל אשר יעשה בעיני כל רואיו.
ואם יהיה ההפך מזה: אם הוא פחות בצורתו ומשונה באברו,
אף אם הוא ישר בדרכיו לא יאותו פעולותיו כל כך על לב רואיו.
ע”כ באמת ראוי להיות השליח שהכפרה תלוויה בו
איש חן ויפה תואר ויפה מראה ונאה בכל דרכיו,
למען יתפשו מחשבות בני איש אחריו.
ומלבד זה אפשר שיש לשלמות צורתו רמז לעניינים שמתוך מחשבת האדם בהם תטהר נפש המחשב וכו'
[בעל החינוך – פ' אמור סי' רצ"ו]